lunes, 22 de octubre de 2012

Quin tipus de mestre vui ser?

Aquesta pregunta em sembla molt complexa, ser professor és una tasca tan complicada... No se si realment mai aconseguiré ser una bona mestra, però tenc clar que sempre intentaré donar tot el que tenc per els meus alumnes. El seu futur és la meva responsabilitat.

He de dir que mai he fet de professora com a tal, però jo fa molt de temps que estic d'entrenadora de nenes petites, i sempre dic el mateix, és el moment del dia on més aprenc de totes elles, tant en la meva formació com a entrenadora com de la seva imaginació, de la felicitat que tenen sempre, de com totes elles son sempre les més agraïdes i moltes vegades de la sinceritat que desprenen.

M'agradaria ser una mestra que els meus alumnes recordassin per tota la seva vida, m'agradaria rompre la distancia entre els alumnes i el mestre i fer que gràcies a l'interès i l'admiració per allò que feim ells tots sols siguin els que vulguin aprendre més, sense que el mestre tingui que estar sempre darrera d'ells.
M'agradaria aconseguir una cooperació de grup i que siguin els propis companys els que s'ajudin, no crear un clima de competició,si no; de que som un equip i tots caminem junts.

M'agradaria que encara que jo tengui les sessions preparades els alumnes mateixos crein situacions noves i que tota aquesta planificació canvii per que ells han de ser els que realment guiin la classe.
Ser un mestra que sempre tingui clar que mai discriminaré a cap alumne/a tots han de ser iguals, tenir sempre present que no s'ensenya des del càstig, i tenir sempre clar que ser mestre es el que de veritat jo vull ser. Per què no hi ha res més polid al món que fer allò que vols.

M'agradaria ser aquella professora que fa que els alumnes s'en vagin a casa reflexionant tot allò que hem donat a classe, fent-los pensar i que després ells ens expresin aquestes reflexions per després crear unes altres, i que l'alumne per si mateix desenvolupi el seu punt de vista, en definitiva m'agradaria ensenyar els alumnes a pensar i mai ensenyar-los intentant coaccionar-los, un mestre sempre ha de ser neutral, i que els propis alumnes ens postulin a un costat o a un altre.

En resum m'agradaria ser una professora capaç de transmetre il·lusió, capaç de crear somnis, capaç de fer feliços als alumnes aprenent i que així ells aprenguin també fora de l'escola.
Vui ser la mestra que ensenyi als alumnes a valer-se per si mateix.

Per acabar aquí està el video que hem fet en grup sobre quin mestre vui ser.


No hay comentarios:

Publicar un comentario